Ofiţer al Centrului de apel şi suport informaţional al Direcției regionale Centru
Ofiţer al Centrului de apel şi suport informaţional al Direcției regionale Centru
Asigurarea unui dialog eficient cu cetățenii apelanți prin oferirea informațiilor ce vizează regulile și condițiile de trecere a frontierei de stat, precum și colectării informațiilor ce țin de problematica invocată de populație la traversarea frontierei de stat, în scopul sporirii nivelului de transparență în funcționarea autorității
- Asigurarea dialogului eficient cu cetățenii apelanți în contextul acordării suportului informațional privind regulile și condițiile de trecere a frontierei de stat;
- Autoinstruirea continuă cu privire la regulile și condițiile controlului la trecerea frontierei în vederea acordării suportului informațional eficient;
- Participarea la organizarea sistemului de control intern managerial.
Condiţiile de participare la concurs:
În funcţiile publice cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne poate fi angajată orice persoană, indiferent de rasă, naţionalitate, etnie, sex, religie sau origine socială, care întruneşte cumulativ următoarele cerinţe:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- cunoaște limba de stat;
- este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, conform deciziei Comisiei medicale a Poliției de Frontieră;
- are studiile necesare pentru funcţia în care urmează să fie angajată;
- nu are antecedente penale;
- nu are, în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională, înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale;
- nu are calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal;
- are o reputaţie ireproşabilă;
- nu a fost concediată dintr-o funcţie publică cu statut special pentru încălcarea disciplinei de serviciu;
- nu este membru al unui partid politic, al unei organizaţii social-politice sau al unei organizaţii interzise de lege;
- corespunde cerinţelor speciale prevăzute de legislaţie;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice:
Studii:
Studii superioare de licenţă.
Experiență profesională:Conform anexei nr. 2 la Regulamentul cu privire la evoluţia în carieră a funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 460 din 22.06.2017.
Cunoștințe:
- cunoașterea legislației naționale în domeniul frontierei de stat și a tratatelor internaționale în domeniu la care RM este parte;
- cunoașterea regulile de traversare a frontierei de către persoane și mijloace de transport, a cerințelor stabilite față de documentele necesare pentru traversarea frontierei și condițiile de intrare/ședere și ieșire a cetățenilor străini și mijloacelor de transport în/de pe teritoriul RM;
- cunoașterea procedurilor și regulamentelor de activitate în domeniul specific;
- cunoașterea psihologiei persoanei și a tehnicilor de comunicare eficientă;
- cunoașterea minimă a modului de lucru cu mass-media;
- cunoașterea unei limbi de circulație internațională (de preferință, limba engleză);
- cunoașterea pachetului Microsoft Office: Word, Excel, Internet.
Abilități:
- de gestionare a informației;
- de analiză și sinteză;
- de elaborare documente;
- de planificare și control al activităților;
- de muncă în echipă și colaborare;
- de flexibilitate cognitivă;
- de rezistență fizică și psihică.
Atitudini/comportamente:
- principialitate și loialitate;
- integritate profesională și imparțialitate;
- deontologie și respect;
- confidențialitate și obiectivitate;
- profesionalism și eficiență;
- responsabilitate și subordonare ierarhică;
- dezvoltarea profesională continuă.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru ocuparea funcției vacante:
- copia buletinului de identitate;
- copia autentificată notarial a actului de studii (diplomă, atestat) sau copia actului de studii însoţită de original şi copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă, după caz (dacă candidatul a fost/este angajat în cîmpul muncii);
- acordul privind testarea integrităţii profesionale şi monitorizarea stilului său de viaţă, testarea periodică a menţinerii aptitudinilor psihologice necesare pentru exercitarea atribuţiilor, testarea la poligraf în timpul efectuării controlului periodic sau selectiv al activităţii de serviciu, controlului special în privinţa sa, inclusiv prin accesarea datelor personale;
- declaraţia pe proprie răspundere cu privire la faptul că:
a) nu are antecedente penale;
b) nu se află sub urmărire penală;
c) nu este membru al unui partid politic;
d) nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate ca pedeapsă principală sau complementară aplicată prin hotărîre judecătorească definitivă;
e) nu se află în conflict de interese (conform prevederilor Legii nr.133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
- certificatul medical eliberat de comisia medicală specială a Ministerului Afacerilor Interne/ autorităţii/ instituţiei din subordine.
Bibliografia concursului:
- Legea nr.288 din 16.12.2016 „Privind funcţionarul public cu statut special din cadrul MAI”;
- Legea nr.283 din 28.12.2011 cu privire la Poliţia de Frontieră;
- Legea nr.28 din 15.02.2024 „Cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova”;
- HG nr. 862/2024 pentru implementarea Legii nr. 28 din 15.02.2024 cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova;
- Legea integrității nr.82 din 25.05.2017;
- Constituţia Republicii Moldova.
Locul de depunere a documentelor de participare la concurs și de desfășurare a concursului:
mun.Chişinău str.Petricani 19, Direcţia regională Centru
Angajat al SRU responsabil de oferirea informației necesare și de primirea documente:
Samoilenco Olga Tel.(022)254-516