Șef adjunct al Direcției juridice, Șef a Secției reglementare juridică a Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră
Direcția management resurse umane, 022 259625
Monitorizarea și evaluarea realizării obiectivelor operaționale ale Secției reglementare juridică și analiza activităților/acțiunilor întreprinse pentru realizarea acestora
Elaborarea sau participarea la elaborarea și promovarea proiectelor de acte normative;
Efectuarea expertizelor juridice a proiectelor ordinelor, dispozițiilor și altor acte normative instituționale.
Asigurarea avizării proiectelor de acte normative, parvenite în adresa Inspectoratului General;
Asigurarea desfășurării anchetelor de serviciu parvenite spre executare.
Reprezentarea în modul stabilit, a intereselor Inspectoratului General în instanțele de judecată naționale.
Organizarea și menținerea funcționalității sistemului de control intern managerial în cadrul Direcției.
În funcțiile publice cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne poate fi angajată orice persoană, indiferent de rasă, naționalitate, etnie, sex, religie sau origine socială, care întrunește cumulativ următoarele cerințe:
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) cunoaşte limba de stat;
c) a atins vîrsta de 18 ani;
d) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, conform deciziei Comisiei medicale a Ministerului Afacerilor Interne;
e) are studiile necesare pentru funcţia în care urmează să fie angajată;
f) nu are antecedente penale;
f1) nu are, în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională, înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale;
g) nu are calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal;
h) are o reputaţie ireproşabilă;
i) nu a fost concediată dintr-o funcţie publică cu statut special pentru încălcarea disciplinei de serviciu;
j) nu este membru al unui partid politic, al unei organizaţii social-politice sau al unei organizaţii interzise de lege;
k) corespunde cerinţelor speciale prevăzute de legislaţie;
l) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Actele ce urmează a fi prezentate:
1) formularul de participare la concurs;
2) copia buletinului de identitate;
3) copia autentificată notarial a actului de studii (diplomă, atestat) sau copia actului de studii însoţită de original şi copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
4) copia carnetului de muncă, după caz (dacă candidatul a fost/este angajat în cîmpul muncii);
5) acordul privind testarea integrităţii profesionale şi monitorizarea stilului său de viaţă, testarea periodică a menţinerii aptitudinilor psihologice necesare pentru exercitarea atribuţiilor, testarea la poligraf în timpul efectuării controlului periodic sau selectiv al activităţii de serviciu, controlului special în privinţa sa, inclusiv prin accesarea datelor personale;
6) declaraţia pe proprie răspundere cu privire la faptul că:
a) nu are antecedente penale;
b) nu se află sub urmărire penală;
c) nu este membru al unui partid politic;
d) nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate ca pedeapsă principală sau complementară aplicată prin hotărîre judecătorească definitivă;
e) nu se află în conflict de interese (conform prevederilor Legii nr.133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
7) certificatul medical eliberat de comisia medicală specială a Ministerului Afacerilor Interne/autorităţii/instituţiei din subordine.
8)confirmarea faptului absolvirii unui program de formare în domeniul managementului.
Bibliografia:
1. Hotărârea de Guvern nr.460 din 22 iunie 2017 cu privire la punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.288 din 16 decembrie 2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne
2. Legea nr.288 din 16 decembrie 2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
3. Legea nr.218 din 19.10.2012 „Privind modul de aplicare a forței fizice, a mijloacelor speciale și a armelor de foc”.
4. Legea Nr. 133 din 17.06.2016 „Privind declararea averii și a intereselor personale”.
5. Legea nr.215 din 04.11.2011 „Cu privire la frontiera de Stat a Republicii Moldova”.
6. Hotărîrea de Guvern nr. 297 din “Pentru implementarea Legii nr.215 din 04.11.2011 „Cu privire la frontiera de Stat a Republicii Moldova”.
7. Hotărîrea de Guvern nr. 629 din 08.08.2017 pentru aprobarea Codul de etică și deontologie al funcționarului public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
8. Hotărîrea de Guvern nr. 409 din 07.06.2017 „Cu privire la aprobarea Statutului disciplinar al funcţionarului public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne”.
9. Legea nr. 283 din 28.12.2011 cu privire la Poliția de Frontieră.
10. Codul contravențional al Republicii Moldova.
11.Legea nr. 245 din 27.11.2008 „Cu privire la secretul de stat”.
12. Hotărîrea Guvernului nr. 1176 din 22.12.2010 „pentru aprobarea Regulamentului cu privire la asigurarea regimului secret în cadrul autorităţilor publice şi al altor persoane juridice”.
13. Legea nr. 200 din 16.07.2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova.
14. Hotărârea Guvernului nr. 1176 din 22.12.2010 „pentru aprobarea Regulamentului cu privire la asigurarea regimului secret în cadrul autorităţilor publice şi al altor persoane juridice”.
13. Legea 200 din 16.07.2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova.
14. Legea 273 din 09.11.1994 privind actele de identitate din sistemul naţional de paşapoarte.
15. Legea nr.269-XIII din 09.11.94 cu privire la ieşirea şi intrarea în Republica Moldova.
16. Hotărârea de Guvern nr. 116 din 26.02.2020 privind regimul juridic al cadourilor.
17. Legea integrității nr. 82 din 25.05.2017.
18. Legea 133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
19. Legea nr.619 din 31.10.1995 privind organele securităţii statului
20. Hotărârea de Guvern nr. 164 din 19.02.2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea reprezentanţilor de frontieră
Studiile:
- Studii superioare de licență cu diplomă/echivalente de Drept/Drept. Securitatea frontierei/ Protecție, pază și securitate/Militărie cu specialitatea „Grăniceri”;
- Specializarea necesară: Supravegherea și controlul trecerii frontierei de stat/Combaterea migrației ilegale și criminalității transfrontaliere.
Cunoștințe:
- cunoaşterea legislaţiei în domeniul controlului frontierei de stat;
- cunoașterea tratatelor internaționale la care Republicii Moldova este parte, în domeniul controlului frontierei de stat;
- cunoașterea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului;
- cunoașterea actelor normative instituționale, privind activitatea Poliţiei de Frontieră;
- cunoașterea procedurilor specifice de lucru utilizate şi modul de acţiune în diferite situaţii;
- cunoașterea caracteristicilor tehnico-tactice și modul de utilizare a echipamentelor tehnice speciale pentru controlul frontierei;
- misiunile pe care le poate îndeplini Poliţia de Frontieră, în situaţii de urgenţe civile şi în situaţii de criză;
- cunoaşterea de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet, Intranet.
Abilități:
abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, dirijare, control, primirea de decizii, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, spirit de echipă, soluţionare de probleme, diplomaţie, aplanare de conflicte, comunicare eficientă, obiectivitate, rezistenţă fizică şi psihică.