Subofițer superior al unității control a frontierei a Sectorul poliției de frontieră nr.2 al Direcţiei regionale Centru
Subofițer superior al unității control a frontierei a Sectorul poliției de frontieră nr.2 al Direcţiei regionale Centru
Efectuarea controlului și supravegherii la frontiera de stat în cadrul asigurării securităţii frontierei pe segmentul central, conform dispozițiilor de serviciu.
- Efectuarea serviciului de control și supraveghere la frontiera de stat în vederea asigurării securității frontierei de stat;
- Acționarea în conformitate cu algoritmul stabilit de actele normative instituționale în cazul apariției riscurilor susceptibile care ar putea compromite securitatea frontierei de stat;
- Aplicarea corectă și uniformă a prevederilor cadrului normativ național și internațional în realizarea activității de serviciu;
- Aplicarea tehnicii, armamentului și mijloacelor speciale în executarea sarcinilor de serviciu, în strictă conformitate cu normele stabilite;
- Participarea la organizarea sistemului de control intern managerial.
Cerințele pentru ocuparea funcției:
- să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;
- să aibă cel puţin 1 an vechime în funcţii de nivelul C03;
- să aibă cel puţin 1 an experienţă profesională în domeniul de specialitate pentru care urmează să fie promovat sau să participe la concurs;
- să deţină studiile corespunzătoare domeniului de specialitate;
- să fi absolvit un curs de perfecţionare/specializare în domeniul de specialitate în cadrul instituţiilor de învăţămînt ale Ministerului Afacerilor Interne sau alte instituţii de învăţămînt care pregătesc personal pentru Ministerul Afacerilor Interne;
- să nu se afle în perioada efectuării anchetei de serviciu sau sub urmărire penală şi să nu fie în perioada acţiunii unei sancţiuni disciplinare;
- să fi obţinut în urma evaluării anuale a performanţelor profesionale calificativul „foarte bine” la ultima evaluare sau calificativul „bine” la ultimele două evaluări.
Cerinţe specifice:
Studii:Studii medii de specialitate, liceale sau CESF.
Experienţă profesională:Conform anexei nr. 2 la Regulamentul cu privire la evoluţia în carieră a funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 460 din 22.06.2017.
Cunoştinţe:
- cunoașterea actelor normative în domeniul frontierei de stat;
- cunoașterea legislației în domeniul specific, a procedurilor și regulamentelor de activitate;
- cunoașterea instrucțiunilor de intervenție și a celor cu privire la capacitatea de reacție;
- cunoașterea tratatelor internaționale privind securitatea frontierei;
- cunoașterea caracteristicilor tehnico-tactice și modul de utilizare a tehnicii, armamentului și echipamentelor speciale pentru controlul frontierei;
- cunoașterea psihologiei persoanei – despre comportamentul uman în cadrul realizării activității specifice, tehnici de comunicare și gestionare a conflictelor;
- cunoașterea pachetului Microsoft Office: Word, Internet.
Abilităţi:
- de gestionare a informației;
- de planificare, analiză și sinteză;
- de muncă în echipă și colaborare;
- de flexibilitate cognitivă;
- de rezistență fizică și psihică.
Atitudini/Comportamente:
- principialitate și loialitate;
- integritate profesională și imparțialitate;
- deontologie și respect;
- confidențialitate și obiectivitate;
- profesionalism și eficiență;
- responsabilitate și subordonare ierarhică;
- dezvoltarea profesională continuă.
Alte cerinţe specifice:
- participă la asigurarea menținerii regimului frontierei de stat, regimului zonei de frontieră, a regimului ordinii publice în punctele de trecere a frontierei de stat, precum și participă la asigurarea executării atribuțiilor Poliției de Frontieră, conform art.6 a Legii nr.283/2011 cu privire la Poliția de Frontieră;
- poate fi atras la muncă suplimentară, în condițiile prevăzute de cadrul normativ.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru ocuparea funcției vacante:
-
- cererea privind transferul în funcția vacantă, coordonat în modul stabilit;
- avizul specialistului-psiholog (în cazul promovării în funcție);
- alte documente, după caz.
Locul de depunere a documentelor de participare la concurs și de desfășurare a concursului:
mun.Chişinău str.Petricani 19, Direcţia regională Centru
Angajat al SRU responsabil de oferirea informației necesare și de primirea documente:
Samoilenco Olga Tel.(022)254-516