Anunț

Funcția vacantă din sursa externă.

Ofiţer superior al Secţiei sisteme speciale de control al frontierei al Direcţiei regionale Est

Secţia management resurse umane, tel.0242-2-51-07

1. Denumirea și sediul instituției
Direcția regională Est
or. Ștefan Vodă, str. Grigore Vieru 3
2. Denumirea funcției vacante
Ofiţer superior
3. Scopul

Executarea sarcinilor de complexitate şi importanţă medie referitoare la activităţile şi procesele aferente bunei funcţionări a sistemelor speciale de control al frontierei (telecomunicaţii şi IT, sistemele de aeronave fără pilot la bord şi sistemele anti-dronă, control radioactiv şi chimic la frontieră, amenajarea genistică a frontierei) din competenţa Direcţiei regionale.

4. Sarcinile de bază

1) Asigurarea capacităților de funcționare a sistemului de telecomunicații în cadrul Direcției regionale și subdiviziunilor subordonate;

2) asigurarea reparaţiei mijloacelor tehnice şi de telecomunicaţii în sectorul de responsabilitate;

3) instalarea echipamentului pasiv de telecomunicaţii în Direcție si subdiviziunile subordonate;

4) contribuirea la organizarea sistemului de control intern managerial.

Termenul-limită de aplicare la poziția curentă-

Cerințele generale:

În funcțiile publice cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne poate fi angajată orice persoană, indiferent de rasă, naționalitate, etnie, sex, religie sau origine socială, care întrunește cumulativ următoarele cerințe:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b) cunoaşte limba de stat;

c) a atins vîrsta de 18 ani;

d) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, conform deciziei Comisiei medicale a Ministerului Afacerilor Interne;

e) are studiile necesare pentru funcţia în care urmează să fie angajată;

f) nu are antecedente penale;

f1) nu are, în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională, înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale;

g) nu are calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal;

h) are o reputaţie ireproşabilă;

i) nu a fost concediată dintr-o funcţie publică cu statut special pentru încălcarea disciplinei de serviciu;

j) nu este membru al unui partid politic, al unei organizaţii social-politice sau al unei organizaţii interzise de lege;

k) corespunde cerinţelor speciale prevăzute de legislaţie;

l) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Actele ce urmează a fi prezentate:

    1) formularul de participare la concurs;
    2) copia buletinului de identitate;
    3) copia autentificată notarial a actului de studii (diplomă, atestat) sau copia actului de studii însoţită de original şi copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare; 
    4) copia carnetului de muncă, după caz (dacă candidatul a fost/este angajat în cîmpul muncii);
    5) acordul privind testarea integrităţii profesionale şi monitorizarea stilului său de viaţă, testarea periodică a menţinerii aptitudinilor psihologice necesare pentru exercitarea atribuţiilor, testarea la poligraf în timpul efectuării controlului periodic sau selectiv al activităţii de serviciu, controlului special în privinţa sa, inclusiv prin accesarea datelor personale;
    6) declaraţia pe proprie răspundere cu privire la faptul că:
    a) nu are antecedente penale;
    b) nu se află sub urmărire penală;
    c) nu este membru al unui partid politic;
    d) nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate ca pedeapsă principală sau complementară aplicată prin hotărîre judecătorească definitivă;
    e) nu se află în conflict de interese (conform prevederilor Legii nr.133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
    7) certificatul medical eliberat de comisia medicală specială a Ministerului Afacerilor Interne/autorităţii/instituţiei din subordine.

Studii: superioare de licenţă

Bibliografia:

  1. Legea 288 din 16-12-2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
  2. Legea nr. 28 din 15-02-2024 cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova;
  3. Hotărârea de Guvern nr.862 cu privire la punerea în aplicare a Legii nr.  28 din 15-02-2024 cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova;
  4. Legea nr. 283 din 28-12-2011 cu privire la Poliția de Frontieră;
  5. Constituția nr.1 din 29-07-1994 ,,Constituția Republicii Moldova”
  6. Legea integrității Nr. 82 din 25-05-2017.

Cunoștințe:

1.      cunoaşterea legislaţiei în domeniul controlului frontierei de stat;

2.      cunoașterea tratatelor internaționale la care  Republicii Moldova este parte, în domeniul controlului frontierei de stat;

3.      cunoașterea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului;

4.      cunoașterea actelor normative instituționale, privind activitatea Poliţiei de Frontieră;

5.      cunoașterea procedurilor specifice de lucru utilizate şi modul de acţiune în diferite situaţii;

6.      cunoașterea caracteristicilor tehnico-tactice și modul de utilizare a echipamentelor tehnice speciale;

7.      cunoaşterea de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet, Intranet.

Abilități:

abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, dirijare, control, primirea de decizii, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, spirit de echipă, soluţionare de probleme, diplomaţie, aplanare de conflicte, comunicare eficientă, obiectivitate, rezistenţă fizică şi psihică.

1.      să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;

2.      să deţină funcţii de nivelul B01 sau, dacă în structura subdiviziunii respective nu sînt prevăzute funcţii de nivelul B01, să aibă cel puţin 2 ani vechime în funcţii de nivelul B02 sau să fi avut anterior cel puţin un an vechime în funcţii de conducere sau în funcţii de nivel B01;

3.      să fi absolvit un curs de management de bază/similar;

4.      să aibă cel puțin 3 ani experienţă profesională în domeniul de specialitate pentru care urmează să fie promovat sau să participe la concurs;

5.      să deţină studiile corespunzătoare domeniului de specialitate;

6.      să nu se afle în perioada efectuării anchetei de serviciu sau sub urmărire penală şi să nu fie în perioada acţiunii unei sancţiuni disciplinare;

7.      să fi obţinut în urma evaluării anuale a performanţelor profesionale calificativul „foarte bine” la ultima evaluare sau calificativul „bine” la ultimele două evaluări

8.      să îndeplinească alte condiţii legale

Locul desfăşurării concursului

Locul depunerii documentelor :

DR Est cu sediul or.Ştefan Vodă, str.G. Vieru 3, tel.(0242) 2-51-07

Persoana responsabilă

dna Nicolaenco Cristina, şef al SMRU, tel.0242-2-51-07