HAI LA MINE ACASĂ - DEVINO AMBASADOR AL MOLDOVEI!

.

PF 89Luna august este dedicată vacanțelor, dar și revenirilor acasă. Moldovenii din străinătate revin la baștină, acesta fiind un bun prilej de a redescoperi destinațiile turistice din Moldova, de a vizita locuri, cunoaște oameni și trăi experiențe pe care mai des le cunosc turiștii străini decât localnicii.

Campania „Hai la mine acasă!” este dedicată cetățenilor din diasporă și moldovenilor, îndemnați de a-și cunoaște țara, de a o explora, pentru a putea, ulterior să o promoveze printre prietenii lor, invitându-i în ospeție, așa cum sună și sloganul turistic al țării #FiiOaspeteleNostru! Astfel, moldovenii se pot mândri cu patrimoniul cultural, cetățile, mănăstirile, vinurile de calitate din Moldova, iar creșterea turismului intern și receptor va contribui direct la creșterea social-economică în regiunile Republicii Moldova, pentru a genera locuri de muncă dar și mândria națională.

Campania „Hai la mine acasă!” este o completare a campaniei internaționale de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică „Be Our Guest”/„Fii Oaspetele Nostru”, realizate sub egida brandului național turistic „Pomul Vieții”, fiind inițiată de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), în colaborare cu Poliția de Frontieră, cu sprijinul partenerului strategic al industriei de turism, Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

Această inițiativă inspirațională este susținută dinamic de trei mesageri ai industriei turismului, Nata Albot, jurnalistă și organizator de evenimente cultural-turistice, Misa Țurcanu, blogger și lider de comunitate, Adrian Ursu, artist și compozitor, care prin intermediul rețelelor de socializare vor invita moldovenii să își împărtășească experiențele lor, le vor oferi ghiduri cu recomandări de călătorii, activități și experiențe locale care le vor colora vacanța în Moldova.

Emilian Dzugas, Președinte ANTRIM: „O tendință globală astăzi este că turiștii preferă să exploreze destinații mai puțin cunoscute, pentru care Moldova ar fi de interes, fiind situată în centrul Europei, cu o ofertă de turism de aventură ușoară, experiențe vinicole, gastronomie și ospitalitate autentică. Industria ospitalității poate genera dezvoltare economică și crea locuri de muncă în sate, iar diaspora și moldovenii sunt cei mai buni ambasadori și, în același timp, gazde minunate pentru oaspeții străini. Dacă măcar 10 % din diasporă ar aduce câte un oaspete acasă, statisticile ar arăta un număr dublu de turiști străini.”

Cetățenii sunt încurajați să cunoască și să viziteze obiectivele turistice, precum și să-și invite prietenii din străinătate acasă, în Moldova, pentru a descoperi patrimoniul său cultural-turistic. Astfel că polițiștii de frontieră pe lângă un zâmbet și ”Un bine ați revenit acasă!” vor oferi conaționalilor și oaspeților străini materiale informativ-turistice în acest sens.

Rosian Vasiloi, șeful Poliției de Frontieră: „Poliția de Frontieră este prima care întâmpină oaspeții străini și diaspora acasă, de aceea ne aliniem plenar obiectivelor acestei campanii. Ne bucurăm să întâlnim vizitatorii în cele mai bune tradiții ale ospitalității moldovenești și să promovăm diversitatea oportunităților turistice pe care le oferă Moldova. Îndeosebi, apreciez oamenii care știu să valorifice locurile și lucrurile frumoase din țara noastră, acolo unde ne-am născut și am copilărit!”

Pe parcursul ultimilor trei ani, sectorul turismului receptor a demonstrat o dezvoltare ambițioasă, datorită dinamismului sectorului privat și asistenței strategice din partea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid, care sprijină dezvoltarea acestui sector. Numărul de turiști în 2018 a ajuns la 164 mii, cu 70% mai mult decât în 2015 când a demarat Proiectul de Competitivitate din Moldova, fiind realizate ample campanii de promovare, dezvoltare a potențialului turistic în zonele rurale și susținute inițiativele antreprenoriale prin granturi și asistență tehnică.

Diana Lazăr, vice director, Proiectul de Competitivitate din Moldova al USAID, Guvernul Suediei și UK aid: „Turismul de experiență, reconectarea cu natura, viața la țară, descoperirea comunităților, a gastronomiei și vinurilor locale ademenește turiștii conștiincioși, cei care știu să aprecieze autenticitatea și originalitatea locațiilor și a tradițiilor noastre. Moldova este o destinație turistică de nișă, care nu poate acomoda turismul de masă, fiind provocată în dezvoltarea unui turism durabil. Parteneriatul civic între sectorul de turism, formatorii de opinie, diaspora și autoritățile poate genera o uniune de forțe pentru a fi mândri de Moldova, de a o cunoaște și de a o promova turiștilor străini.”

Campania cuprinde un concurs cu premii, distribuirea de materiale informativ-turistice la intrarea în țară și în mediul digital, precum și o campanie de comunicare națională și externă pe piețele țintă. Pentru a fi parte la concurs, participanții sunt îndemnați să-și împărtășească experiențele pe rețelele de socializare Facebook și Instagram, utilizând hashtag-urile #hailamineacasa și #beourguest. 

PF 17PF 25PF 26PF 38PF 75PF 87

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter
  • baner_guvern_md
  • baner_moldova_md
  • baner_parlament_md
  • baner_presedinte_md
  • banner_MAI
  • bb1_igp2
  • bb2_protectie civila
  • bb3_carabinieri
  • bb4_biroul migratie si azil
  • bb5_academia stefan cel mare
  • bb6_dinamo1
  • cnpdcp
  • vama
  • vy_moficial